در راستای توسعه شبکه ایستگاه های خودکار هواشناسی استان کرمان و  به منظور ارائه خدمات به کاربران در بخش های کشاورزی و صنعت گردشگری و نیز دسترسی سریع و آسان کارشناسان پیش بینی و کاربران به اطلاعات جوی، ایستگاه خودکار هواشناسی سینوپتیک جیرفت  در جنوب استان کرمان  افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان کرمان، در تاریخ  ۲۹ شهریور ماه ۹۹،  با حضور فرماندار جیرفت و بخشدار ساردوئیه به همراه مدیر کل و کارشناسان اداره کل هواشناسی کرمان آئین افتتاح ایستگاه خودکار جیرفت برگزار و داده های این ایستگاه به سامانه جامع ایستگاه‌های خودکار سازمان هواشناسی کشور متصل و در مدار قرار گرفت.

تورج جدیدی مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به شرایط خاص آب و هوایی جنوب استان کرمان پایش برخط پارامترهای هواشناسی شامل دما، رطوبت، فشار هوا، تشعشع خورشیدی، سمت و سرعت باد، میزان بارش و نیز شناخت پدیده‌های غالب منطقه را به منظور اطلاع رسانی در امر سلامت، گردشگری، کشاورزی و هوانوردی ضروری دانست و افزود افتتاح این پروژه نیازهای هواشناسی را برای پایش شرایط جوی منطقه جهت اطلاع رسانی به مردم  شریف جیرفت، استان و کشور مرتفع می‌کند و کاربران به آسانی می توانند به اطلاعات هواشناسی این ایستگاه دسترسی داشته باشند. وی افزود برای اجرای سامانه زمین حفاظتی به صورت رینگ ارت و نصب ایستگاه خودکار ۲۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و شهرستانی هزینه شده است.

شهرستان جیرفت در جنوب استان کرمان بعنوان هند کوچک ایران شناخته شده و محصولات کشاورزی، بخصوص محصولات خارج از فصل آن بازار های داخلی و خارجی فراوانی دارد.  شهر جیرفت دارای سه ایستگاه هواشناسی شامل( ایستگاه سینوپتیک، فرودگاهی و هواشناسی کشاورزی) می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *