رئیس سازمان هواشناسی کشور، شعار سازمان جهانی هواشناسی در سال ۲۰۲۰ را ” اقلیم و آب ” اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، دکتر سحر تاج‌بخش مسلمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور ضمن تبریک روز جهانی هواشناسی ( ۴ فروردین ۱۳۹۹ – ۲۳ مارس ۲۰۲۰) به تمامی هم‌وطنان به ویژه همکاران محترم سازمان هواشناسی کشور، شعار سازمان جهانی هواشناسی در سال ۲۰۲۰  را “اقلیم و آب” عنوان نمود.

در پیام دکتر تاج‌بخش مسلمان به مناسبت روز جهانی هواشناسی آمده است:

آب را گِل نکنیم ، روی زیبا دو برابر شده است

آب سرچشمه حیات و از ارزشمندترین سرمایه های این سرزمین است. کمبود آب با چالش افزایش رخداد پدیده های حدی از جمله سیلاب های ویرانگر و خشکسالی های پی درپی، نیازمبرم به بهبود پایش، پیش بینی و پیش آگاهی های وضع هوا و اقلیم را یادآورمی شود.

” اقلیم و آب” شعار روز جهانی هواشناسی در سال ۲۰۲۰ است که به مدیریت پایدار آب با رعایت ملاحظات اقلیمی اشاره دارد.

سازمان هواشناسی کشور نیز در راستای انجام مسئولیت ها و وظایف خود در ارائه خدمات “هواشناسی آب” به تمامی کاربران، کوشش می کند نقش خود را در حفاظت از جان و مال مردم و دستیابی به اهداف توسعه پایدار به شایستگی ایفا کند و بی شک نیازمند همکاری سایر دستگاههای اجرایی و مراکز علمی و پژوهشی در سطوح ملی و بین المللی است .

ضمن تبریک روز جهانی هواشناسی به تمامی هم وطنان به ویژه همکاران محترم سازمان هواشناسی کشور آرزو می کنم با درک شرایط اقلیمی کشور، ارزش قطره های آب را دریابیم که بسیار کم یابند.

You must be logged in to post a comment.