در راستای توسعه شبکه ایستگاه های خودکار هواشناسی استان کرمان و ارائه خدمات در صنعت گردشگری و دسترسی سریع و آسان کارشناسان پیش بینی و کاربران به اطلاعات جوی ثبت شده منطقه دشت لوت، ایستگاه خودکار شهداد کرمان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان کرمان، در پنجمین روز از ایام الله دهه فجر، ایستگاه خودکار شهداد نصب و راه اندازی شد و به سامانه جامع ایستگاههای خودکار سازمان هواشناسی کشور متصل و در مدار قرار گرفت.

پروژه یاد شده با حضور نماینده ولی فقیه، بخشدار، شهردار و جمعی از مسئولین ادارات شهر شهداد با همراه مدیر کل و معاون فنی و کارشناسان اداره کل هواشناسی کرمان افتتاح شد.

تورج جدیدی مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به شرایط خاص اقلیمی و کویـری بودن شهداد و نیز منطقه گردشگری کلوت، پایش برخط پارامترهای هواشناسی شامل دما، رطوبت، فشار هوا، تشعشع خورشیدی، سمت و سرعت باد، میزان بارش و نیز شناخت پدیده‌های غالب منطقه از جمله گرد و غبار و طوفان شن را به منظور اطلاع رسانی در امر سلامت و گردشگری ضروری دانست و افزود افتتاح این پروژه نیازهای هواشناسی را برای پایش شرایط جوی منطقه جهت اطلاع رسانی به مردم شهداد، استان و کشور مرتفع میکند و کاربران به آسانی می توانند به اطلاعات هواشناسی این ایستگاه دسترسی داشته باشند.

وی افزود برای اجرای این پروژه ۳۰۰۰ میلیون ریال اعتبار استانی و شهرستانی هزینه شده است.

شهر شهداد ” نگین کویر” در حاشیه دشت لوت در استان کرمان واقع شده و یکی از مقاصد گردشگری استان کرمان و کشور است که به طور متوسط سالانه پذیرای ۱۵۰۰۰ نفر گردشگر داخلی و خارجی است. متوسط بارندگی سالانه آن ۱۰ میلیمتر و حداکثر دمای مطلق ثبت شده آن در گرمترین فصل سال به ۵۲ درجه سانتی گراد می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *