در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شهرستان شهر بابک به ایستگاه خودکار هواشناسی تجهیز شد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان کرمان، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ایستگاه تمام خودکار هواشناسی شهرستان شهر بابک با حضور ‌فرماندار، نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولین شهرستانی، مدیر کل هواشناسی استان و هیات همراه افتتاح شد.

تورج جدیدی ‌مدیر کل هواشناسی استان گفت: تجهیز این ایستگاه با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و داده برداری از آن بدون دخالت نیروی انسانی با افزایش دقت و کاهش خطا، امکان سنجش پارامترهای هواشناسی از جمله دما، رطوبت، بارش، سمت و سرعت باد، دمای اعماق خاک، فشار و تابش را فراهم و دسترسی آسان و برخط کارشناسان پیش بینی و کاربران را به داده ها آسان و تسهیل می کند.

وی خاطر نشان کرد: برای تجهیز ایستگاه خودکار شهر بابک ۳۰۰۰ میلیون ریال اعتبار شهرستانی و استانی هزینه شده و این ایستگاه قابلیت افزایش ۱۵ سنسور  دیگرهواشناسی را نیز دارد.

جدیدی اضافه کرد: این ایستگاه از جمله ۱۵ ایستگاه خودکار هواشناسی استان است که در شش ماهه اخیر به سامانه جامع پایش ایستگاه‌های خودکار سازمان هواشناسی کشور متصل شده است.

شایان ذکر است شهرستان شهر بابک در شمال غرب استان کرمان واقع شده و منظر طبیعی میـمند با روستای دسـتکند صخره ای با قدمت تقریبی ۱۲۰۰۰ سال از مهمترین آثار تاریخی استان می باشد که به ثبت جهانی یونسکو رسیده و در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز شهرستان قرار داشته و سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است.

متوسط بارش بلند مدت سالیانه این ایستگاه ۱۵۰ میلیمتر و دمای متوسط آن  ۱۵ درجه سلسیوس می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *