مهر ماه سال جاری در استان کرمان  نسبت به بلند مدت نیم درجه افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی کرمان، عراقی زاده با اشاره به آمار دمایی ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی استان کرمان گفت: در مهر ماه سال جاری استان کرمان ثبت رکورد دمای ۴۳٫۸ درجه در کهنوج و حداقل دمای صفر درجه را در لاله زار داشته است. این در حالی است که سال گذشته حداقل دما در استان کرمان به سه درجه زیر صفر رسیده است که در لاله زار ثبت شده است و حداکثر دمای ثبت شده در سال قبل ۴۴٫۴ درجه بوده است که در کهنوج ثبت شده است ایشان افزود: میانگین دما در استان نسبت به بلند مدت نیم درجه افزایش داشته است. این در حالی است که دمای حداکثر ۱٫۲ درجه نسبت به بلند مدت افزایش داشته است و دمای حداقل در حد نرمال بوده است.

مدیر کل هواشناسی استان کرمان گفت: آمار بلند مدت نشان می دهد که در مهر ماه سال ۱۳۹۹ و ۱۳۷۰ حداقل دمای ۶ درجه زیر صفر در شهربابک کرمان ثبت شده است که رکوردار حداقل دمای مهر ماه در استان می باشد و کهنوج نیز با دمای ۴۴٫۵ درجه رکوردار حداکثر دمای مهر ماه می باشد این دما در اول مهر ۱۳۹۸ در این شهرستان ثبت شده است.

عراقی زاده در ادامه با اشاره به آمار ثبت شده ایستگاه فرودگاه کرمان گفت :۳٫۱ درجه حداقل دمای شهر کرمان در سال ۱۴۰۰ و ۳۴٫۲ حداکثر دمای هوا بوده است و در سال ۱۴۰۱ در شهر کرمان حداقل دمای ۲٫۴ و حداکثر دمای ۳۲٫۲ درجه ثبت شده است این در حالی است که  آمار نشان می دهد در دوره بلند مدت شهر کرمان حداقل دما  ۶٫۵-  درجه و حداکثر دما ۳۶٫۵ درجه  ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *