مدیرکل هواشناسی استان کرمان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی کرمان، در ابتدا محمد نکوآمال مدیرکل هواشناسی استان از کارشناسان رابط جهاد کشاورزی با هواشناسی تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشبختانه در طول سالیان متمادی همکاری بین این دو ارگان در زمینه ارائه توصیه های هواشناسی کشاورزی به جامعه کشاورزی استان بسیار مطلوب می باشد و میتوان آن را الگوی قابل توجه در تعاملات بین دستگاه‌های اجرایی دانست. نکوآمال همچنین ضمن تشریح خدمات هواشناسی در حوزه‌های مختلف بخصوص کشاورزی اشاره کرد و گفت با توجه به هدف هر دو ارگان در جهت تولید محصول بیشتر و خسارت کمتر کشاورز از پدیده های جوی همکاری متقابل دو ارگان و انجام طرح های پژوهشی مشترک می تواند راه گشا باشد.

خیراندیش نیز بعد از ابرازی خرسندی از حضور نکوآمال در سازمان جهاد کشاورزی از زحمات کارشناسان هواشناسی و ارائه مطالب کاربردی و اقدامات شایسته در هنگام پدیده های مخرب جوی در بخش کشاورزی مانند سرمازدگی سال جاری قدردانی نمود. در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به نقش هواشناسی در کاهش بلایای جوی و اقلیمی در بخش کشاورزی، اعلام نمود مطابق بررسی‌های به عمل آمده توصیه های صادر شده توسط کارگروه هواشناسی کشاورزی استان نقش قابل توجهی در کاهش خسارات در بخش کشاورزی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: اداره کل هواشناسی استان با پیش بینی های جوی روزانه می تواند موفقیت کشاورزی در استان و حتی برنامه ریزی های اقتصادی منطقه ای در استان و همچنین مدیریت بهتر منابع در استان را تضمین نماید.

You must be logged in to post a comment.