نشست تخصصی مدیریت رودخانه و کاهش خطرات سیلاب در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی وفناوری پیشرفته کرمان با حضور جمع دانشگاهیان و بخش اجرایی استان کرمان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی هواشناسی کرمان نشست تخصصی مدیریت رودخانه و کاهش خطرات سیلاب به منظور بررسی سیلاب های اخیر و راهکارهای عملی جلوگیری از خسارت های آتی در مرکز همایشهای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی وفناوری پیشرفته برگزار شد. این نشست تخصصی توسط دفترهمکاری های علمی و روابط بین الملل دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و با همکاری  انجمن علوم و مهندسی منابع ایران ( نمایندگی استان کرمان) و با حضور نمایندگانی از شرکت آب منطقه ای کرمان، اداره کل هواشناسی استان، ستاد مدیریت بحران استان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و جمعی از اساتید، دانشجویان دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته  و شهید باهنر کرمان در روز یکشنبه ۱۵ ادریبهشت ماه ۱۳۹۸ در مرکز همایشهای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته  برگزار گردید.

درابتدا DrRiccardo Vesipa  از دانشگاه پلی تکنیک تورینو ایتالیا، سخنران کلیدی این نشست میاحث مختلفی در خصوص مدیریت بستر رودخانه، راه کارهای طبیعی جلوگیری از رخداد سیلاب و همچنین تجربیات علمی مختلف درسایر کشورها را ارائه نمود.

در ادامه عباس حسینی از دانشگاه امیر کبیر، با بررسی سیلاب اخیر در استان لرستان علل و عوامل بروز این سیلاب را برای حاضرین در جلسه تشریح نمود.

سخنران دیگر این نشست، تورج جدیدی، مدیر کل اداره هواشناسی استان کرمان ضمن تحلیل بارش‌های استان کرمان،  نقش پیش بینی های هواشناسی را در هشدار موثر، جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی را موثر دانست.  در ادامه زهرا نجفی رئیس تحقیقات کرمان مطالبی را در مورد تغییر اقلیم و تغییر حدهای هواشناسی مطالبی ارائه نمود.

گزارش لایروبی رودخانه ها و مسیل ها توسط قاضی زاده، مجری طرح سواحل و رودخانه از شرکت آب منطقه ای از دیگر ارائه های این نشست بود. در پایان به منظور جمع بندی مطالب و تبادل نظر،  پانل تخصصی نیز برگزار گردید.

در انتها محمد صادق غضنفری عضو هیات علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته تاکید کرد: با توجه به اینکه دراین نشست نمایندگانی از پنج وزارت خانه مختلف حضور داشتند؛ همدلی دستگاه‌ها در جهت مدیریت بلایای طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اظهار امیدواری کرد که تصمیم سازان کلان در جهت تعیین خط مشی و ایجاد این همدلی نقش موثر تری ایفا نماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *