برفی در اردیبهشت در کار نیست و  هوای بهار نسبت به ۳۰ سال گذشته نیم تا یک و نیم درجه گرمتر می شود.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی کرمان ، رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور در نشست تخصصی پسته با اشاره به پیش بینی فصلی گفت: پیش بینی های فصلی بصورت کلی و نسبت به بلند مدت اعلام می شود و انتظار داریم در بهار پیش رو افزایش دمای بین نیم تا یک ونیم درجه نسبت به متوسط میانگین ۳۰سال گذشته داشته باشیم این در حالی است که نسبت به سال گذشته بهار ۱۴۰۲خنک تر هست.

ضیائیان خاطر نشان کرد شایعاتی که در خصوص بارش برف در اردیبهشت هست را قویا رد می کنیم. علم هواشناسی در سراسر دنیا به گونه ای نیست که بارش از سه، چهار ماه قبل پیش بینی شود . ایشان در خصوص سرمازدگی بهاره گفت: امسال هم مطابق با سالهای گذشته احتمال وقوع آن دور از انتظار نیست. اگرچه امسال احتمال بیشتری هم وجود دارد. ضیائیان خاطر نشان کرد : امسال شرایط اقلیمی برای رشد گیاهان و محصولات باغی و زراعی در استان کرمان و نیمه جنوبی کشور موقعیت خوبی داشته و در نیمه شمالی کشور تا کنون وضعیت خوبی نداشتیم.

وی توصیه کرد: کاربران عمده سازمان هواشناسی که باید با سازمان کار کنند که یک بخش عمده کشاورزان هستند که باید اخبار هواشناسی را از رسانه های معتبر مانند صداوسیما و سازمان هواشناسی و اپلیکشین های موبایل متعلق به سازمان هواسناسی و یا تلفن ۱۳۴ و غیره مستمر دنبال کنند که حداکثر تمهیدات را بتوانند انجام دهند که از خسارت های احتمالی که در رابطه با سرمازدگی بهاره هست بتوانند جلوگیری کنند.

در این نشست ضیائیان مطالبی در خصوص تغییر اقلیم و لزوم سازگاری با آن، پیش بینی های فصلی و لزوم پایش پارامترهای جوی در محل باغ را جهت پیش بینی های خرد اقلیم بیان کرد.

You must be logged in to post a comment.