در دیدار مدیر کل هواشناسی استان با فرماندار رفسنجان، نحوه پایش پدیده های جوی در مناطق پر ریسک رفسنجان مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی کرمان،  مدیرکل هواشناسی به همراه معاون فنی و پایش، کارشناسان تحقیقات و بازرسی هواشناسی استان و نماینده شرکت دانش بنیان کاوشگران آب با رضایی فرماندار رفسنجان دیدار و گفتگو کردند.

محسن عراقی زاده در این دیدار با اشاره به اهمیت پایش هواشناسی در مناطق پر ریسک تحت تاثیر پدیده های هواشناسی از جمله سرمازدگی باغات و محصول پسته بعنوان محصول استراتژیک رفسنجان و استان کرمان، بر ضرورت ایجاد شبکه پایش هشدار سرمازدگی و افزایش تعداد ایستگاه های هواشناسی بالاخص در مناطق فاقد ایستگاه و با میکرو کلیمای خاص تأکید کرد و گفت: اداره کل هواشناسی در صدد ایجاد یک شبکه پایش سرماردگی در سطح استان می باشد. که با توجه به ویژگی شهرستان رفسنجان از نظر تولید پسته در سطح استان و کشور، این شهرستان از دیدگاه هواشناسی ویژه و خاص می باشد.

ایشان در  تخصیص اعتبارات لازم از بودجه شهرستانی و همکاری فرمانداری در این خصوص را، خواستار شد.  در این دیدار کارشناسان هواشناسی گزارشی را از اقدامات انجام شده در خصوص اطلاع رسانی، پایش و ایستگاه های هواشناسی استان ارائه کردند  و در مورد جانمایی ایستگاه در مناطق مختلف شهرستان رفسنجان از جمله تعمیر و راه اندازی مجدد ایستگاه صفائیه و کشکوئیه بحث و گفتگو انجام شد

رضایی فرماندار رفسنجان نیز با اشاره به اقدامات بسیار ارزنده هواشناسی در بخش کشاورزی و اعلام هشدارها و توصیه های به موقع کارشناسان این اداره کل ، اهمیت ثبت و ضرورت بررسی شرایط آب و هوایی در منطقه رفسنجان و بالاخص باغات را مطرح نمود و  گفت: با صنایع  استان در جهت تامین اعتبار  رایزنی های لازم جهت کسب موافقت آنان به عمل خواهد آورد. وی خاطر نشان کرد فرمانداری رفسنجان در خصوص کاهش خسارت سرمازدگی به محصولات باغی در سطح شهرستان همکاری های لازم را خواهد داشت.

در حاشیه این دیدار، مدیر کل هواشناسی در مراسم تشییع پیکر شهید کمنام در فرمانداری رفسنجان نیز شرکت کرد. ایشان همچنین با حضور در ایستگاه فرودگاه رفسنجان با همکاران در این ایستگاه دیدار و گفتگو کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *