مدیر کل هواشناسی در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی کرمان، صبح پنجشنبه جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی  با محوریت بررسی خسارت سرمازدگی پسته در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد. در این جلسه استاندار، نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل و کارشناس هواشناسی کشاورزی هواشناسی، معاونین و مدیران مرتبط با تولیدات کشاورزی، نمایندگان خانه کشاورز، انجمن پسته ، پژوهشکده پسته رفسنجان، پژوهشکده کشاورزی کرمان خانه کشاورز کرمان حضور داشتند .

در این نشست ضمن ارائه توضیحاتی توسط رئیس اتاق بازرگانی کرمان و نماینده انجمن پسته، و اشاره به اطلاع رسانی به موقع و اقدامات شایسته هواشناسی در خصوص سرمازدگی فروردین ماه سال جاری به کمبود ایستگاه های هواشناسی در مناطق پر خطر اشاره گردید و مصوب شد بودجه ای جهت نصب و راه اندازی ایستگاه هواشناسی در مناطق با ریسک بالای سرمازدگی به هواشناسی تعلق گیرد. در این زمینه استاندار کرمان اذعان کرد: ایجاد ایستگاه‌های هواشناسی، برگزاری دوره‌های آموزشی، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی می‌تواند در کاهش خسارت‌های ناشی از سرمازدگی موثر باشد. در این جلسه علی زینی وند استاندار کرمان ابراز کرد: سرما به ۱۸ استان خسارت وارده کرده، اما هیچ استانی به اندازه استان کرمان از سرما خسارت ندیده است. اما کرمان ۶۵ درصد محصول خود را از دست داده است که باید برنامه‌ریزی جدی برای جلوگیری از خسارت در سال ها بعد داشته باشیم

محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اعتراض به عملکرد مراکز تحقیقاتی دولتی گفت: ۴۰ سال انواع بودجه ها را به این مراکز اختصاص داده ایم اما هیچ کاری صورت نگرفته و دولت هر سال هزینه خسارت در عرصه های مختلف من جمله کشاورزی را باید بپردازد و این برای کشور زیان ده است.

در حاشیه این گفتگو مدیر کل هواشناسی با استاندار، نماینده، معاونین و مدیران استانی دیدار و گفتگو کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *