جدیدی مدیر کل هواشناسی استان کرمان با الهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان کرمان، تورج جدیدی مدیرکل هواشناسی استان با دکتر الهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی دیدار و گفتگو کرد.
وی با ابراز خرسندی از ملاقات صورت گرفته، خلاصه گزارشی از فعالیت‌های اداره کل و نیز وضعیت بارش و دمای استان در طول سال زراعی جاری را ارائه و افزود: متوسط بارش سال زراعی جاری استان به میزان ۲۶٫۲ میلیمتر به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۷ میلیمتر) ۲۷۴٫۸ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت مشابه (۳۸ میلیمتر) ۳۱ درصد کاهش داشته است.
وی در ادامه بیان کرد: بارش شهر کرمان در این مدت ۲۱٫۴ میلیمتر و بیشترین بارش استان در شهرستان بافت به میزان ۶۰٫۱ میلیمتر و کمترین مقدار به میزان ۲٫۷ میلیمتر مربوط به شهرستان فهرج به ثبت رسیده است.
مدیر هواشناسی کرمان در ادامه افزود: براساس برونداد پیشبینیهای فصلی طی سه ماهه آخر سال ۱۳۹۷ بارش های نرمال تا کمتر از نرمال در استان انتظار میرود.
این مسئول یادآور شد: در مجموع بارش‌های سال زراعی ۹۸-۱۳۹۷ در استان در حد نرمال و متمایل به کمتر از نرمال خواهد بود ولی با توجه به کمبود بارش سال زراعی گذشته ۱۳۹۶ که رکورد کم بارشی ۵۰ سال گذشته را داشته است این بارش‌ها شرایط خشکسالی حاکم را بهبود نخواهد داد و خشکسالی انباشته سال‌های قبل استان همچنان دوام خواهد داشت که مدیریت منابع و مصارف آب استان بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی اشاره کرد از لحاظ دمایی نیز برای زمستان  امسال دمای استان بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.
دکتر آیت‌الهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان با اعلام رضایتمندی از عملکرد هواشناسی استان در ارسال پیش‌بینی‌ها و اخطاریه‌های هواشناسی بخصوص در مواقع بحران‌ و اطلاع‌رسانی و هشدارهای بموقع، آمادگی این معاونت را با هرگونه مساعدت با اداره کل هواشناسی را اعلام کرد. همچنین مقرر شد با اعلام نیازهای فنی به معاونت عمرانی نسبت به طرح موضوع و ترمیم تخصیص اعتبار لازم تا پایان سال مساعدت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *