مدیر کل مدیریت بحران استان و هیاًت همراه از مجموعه هواشناسی دیدن نمود.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان کرمان سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان به همراه معاونین فنی و کارشناسان آن مرکز از مرکز پیش بینی هواشناسی کرمان، سایت دیدبانی و اتاق گاز هواشناسی بازدید و با مدیرکل و کارشناسان اداره کل هواشناسی استان کرمان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدا جدیدی مطالبی در مورد مجموعه هواشناسی ، اهم وظایف و اقدامات انجام شده توسط هواشناسی در سالیان اخیر ارائه نمود و گفت امروزه جهت پایش آنلاین داده های هواشناسی استان ، ۳۴ ایستگاه خودکار در سامانه خودکار ایستگاههای هواشناسی کشور قابل دسترسی می باشد. وی به ارزش افزوده حاصل در بخش کشاورزی اشاره نمود و گفت با بهره گیری از اطلاعات هواشناسی،  مدیریت بهتر و بهره وری بیشتری در امور خواهیم داشت. وی خاطر نشان کرد مجموعه هواشناسی کرمان در راستای پیشبرد اهداف سازمان هواشناسی کشور و خدمت به مردم، با تمام توان  به انجام وظیفه می پردازد.

در ادامه مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به راهبردی بودن هواشناسی در خصوص نقش هواشناسی در مدیریت بحران و جلوگیری از خسارات جانی و مالی ناشی از فعالیت پدیده های جوی مخرب مطالبی را بیان نمود و گفت در سیل فروردین امسال و طوفان هایی که بالاخص در شهرهای شرقی و جنوب شرق استان هر ساله در فصل بهار و تابستان شاهد هستیم بر همگان ثابت شده است که هواشناسی یک سازمان استراتژیک در کشور و استان می‌باشد و هر چقدر در این سازمان هزینه شود نتیجه مثبت آن را در کاهش خسارات ناشی از بلایای جوی خواهیم دید. ایشان با تاکید به تعامل بسیار خوب هواشناسی با مجموعه ی مدیریت بحران از کارشناسان هواشناسی استان در امر اطلاع رسانی تقدیر کرد.

در ادامه این دیدار، سعیدی و هیات همراه از مجموعه پیش بینی بازدید و با روند صدور پیش بینی آشنا شدند. همچنین ایشان از دیدبانی، پلات فرم و اتاق گاز هواشناسی بازدید نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *