با هشدارهای به موقع هواشناسی بحران قرمز سیل کرمان کنترل شد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان کرمان، از تاریخ ۲۷ فروردین ماه سامانه بارشی در سطح استان کرمان فعال بوده است . با فعالیت این سامانه، بارش باران ، بارش برف و وزش باد نسبتا شدید در استان کرمان رخ داد.

محسن عراقی زاده گفت: هواشناسی استان کرمان قبل از ورود این سامانه، با توجه به الگوها و نقشه های هواشناسی هشدار سطح نارنجی و سپس سطح قرمز را صادر کرد .

مدیر کل هواشناسی استان کرمان یا حضور در جلسه شورای مدیران استان و ارائه گزارش از میزان بارش ها ومناطق تحت تاثیر این سامانه ، هشدارهای لازم تذکر داده شد .در جلسه مذکور استاندار کرمان با تأکید بر لزوم تشکیل ستاد بحران در شهرستان‌ها و لغو مرخصی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گفت: همه دستگاه‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم باید کمک کنند تا رحمت الهی برای مردم زحمت ایجاد نکند.

مدیر کل مدیریت بحران استان نیز از لغو مرخصی های کارکنان دستگاه های اجرایی و ادارات  از آغاز  اعلام هشدارها خبر داد و به فرمانداران نیز توصیه کرد :با اتخاذ تمهیدات لازم برای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم ،   جلسات ستاد مدیریت بحران را برگزار و شرایط اسکان اظطراری احتمالی را نیز مهیا کنند .

عراقی زاده افزود کارشناسان هواشناسی با همکاری صدا و سیمای مرکز استان در برنامه های مختلف رادیو وتلویزیون کرمان، علاوه بر اعلام هشدارها و پیش بینی ها، میزان بارش در مناطق مختلف استان که از ایستگاه های هواشناسی دریافت میکردند را نیز اعلام میکردند. عراقی زاده تاکید کرد این سامانه از تاریخ ۲۷/۱/۱۴۰۳ تا ۳۱/۱/۱۴۰۳ در سطح استان فعال بوده که در این مدت بیش از ۱۰۰ گزارش بارندگی از ایستگاه های هواشناسی دریافت شده است. بیشترین بارش استان در این مدت در ایستگاه دهبکری  به میزان ۱۰۷ میلیمتر و کمترین مقدار آن به میزان ۳ میلیمتر در ایستگاه بی بی حیات به ثبت رسیده است.

مدیر کل هواشناسی استان کرمان خاطر نشان کرد خوشبختانه با پیش بینی های به موقع و اعلام هشدارهای لازم و جدی گرفتن آنها از طرف مسئولین و مردم، این سامانه بارشی در کرمان به خوبی کنترل و خسارت چندانی نداشته است این موضوع را فداکار در گفتگوی خبری نیز تائید کرده است.

 

You must be logged in to post a comment.