با ادامه روند افزایشی دما درکرمان ، امسال پنجمین تیر ماه گرم ده ساله گذشته کرمان بوده است.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی کرمان،م یانگین دمای تیر ماه امسال  افزایش ۱٫۶ درجه ای نسبت به سال گذشته و افزایش  ۱٫۸ درجه ای نسبت به  بلند مدت داشته است.

جدیدی تصریح کرد : در ده سال گذشته سال های ۸۹، ۹۰، ۹۲، ۹۵ و سال ۹۸ میانگین دمای تیرماه بیشتر از نرمال ثبت شده است که در این سالها ،سال ۹۸ با میانگین دمای ۳۲٫۵ درجه ، افزایش  ۱٫۸ درجه ای نسبت به  بلند مدت داشته است.

مدیر کل هواشناسی با اشاره به آمارای ثبت شده دما در تیر ماه سال جاری گفت میانگین حداقل دمای تیرماه امسال، افزایش ۱٫۹ درجه ای نسبت به سال گذشته و  افزایش ۱٫۷ درجه ای نسبت به بلندمدت را داشته است وی تصریح کرد میانگین حداکثر دما نیز  افزایش ۱٫۱ درجه ای نسبت به سال گذشته و افزایش ۱٫۳ درجه ای نسبت به بلندمدت را داشته است.

مدیر کل هواشناسی کرمان ضمن بیان مطلب فوق گفت: در تیرماه امسال به طور متوسط ۲۳٫۳روز بیشینه دمای هوا در شهرستان های مختلف کرمان با درجه ۴۰ و بالاتر ثبت شده است. در این میان شهرستان های شهداد، بم، جیرفت، نرماشیر ، کهنوج و عنبرآباد تمام روزهای تیرماه دایی بالاتر از ۴۱ درجه داشته اند.

جدیدی افزود: در تیرماه امسال شهرستان شهداد با ثبت دمای۵۲ درجه رکورد گرم ترین روز کشور را نیز داشته است.  جدیدی افزود: در شهرستان های بافت، لاله زار و شهربابک هر چند دمای بالی ۴۰ درجه ثبت نشده است اما در این شهرستان ها نیز افزایش دما و دماهای نزدیک به ۴۰ درجه رخ داده است.

You must be logged in to post a comment.