به مناسبت روز جهانی هواشناسی مدیر کل هواشناسی کرمان مهمان ویژه برنامه زنده” زندگی زیباست” بود.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی کرمان ، محسن عراقی زاده روز شنبه با حضور در مرکز سیمای کرمان و برنامه زندگی زیباست ضمن تبریک روز جهانی هواشناسی و عید نوروز افزود: ۲۳ مارس مصادف با روز جهانی هواشناسی می باشد. این تاریخ هر ساله مصادف با سوم فروردین می باشد.


وی در ادامه با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی هواشناسی گفت: تغییر اقلیم ایجاد شده منجر به افزایش بیشینه دمایی شدید و ثبت رکوردهای دمایی جدید روزانه، ملی و جهانی شده است که این افزایش جهانی دما تغییر اقلیم ، سلامت، معیشت و امنیت غذایی، تامین آب، امنیت انسان ها و رشد اقتصادی را نشانه گرفته است لذا سازمان جهانی هواشناسی برای امسال شعار ” اقدام اقلیمی در الویت اقدامات ” را برگزیده تا جهت سازگاری با تغییر اقلیم و کاهش خسارات ناشی از پدیده های جوی در ابتدا باید اقداماتی در این زمینه انجام گیرد.

محسن عراقی زاده در ادامه به نحوه گزارشات هواشناسی و پیش بینی ها اشاره نمود. وی افزود: فعالیت های هواشناسی در کل دنیا باید همراه و هماهنگ باشد تا بتوان نقشه های به موقع تهیه و پیش بینی های دقیق تری اعلام گردد. در ادامه به پیش بینی استان کرمان در روزهای آتی اشاره کرد و با توجه به فعالیت سامانه بارشی در سطح استان هشدارهای لازم را گفت . عراقی زاده همچنین به پیش بینی فصلی صادر شده توسط پژوهشکده اقلیم اشاره کرد و هشدار داد سال پیش رو نیز تابستان گرمی خواهیم داشت.   

عراقی زاده با اشاره به انباشت خشکسالی سال های قبل در استان کرمان گفت: لزوم استفاده بهینه از آب و صرفه جویی از این نعمت الهی ضرورت داشته و مردم باید دقت لازم را در مصرف آب داشته باشند.

وی در ادامه گفت: مردم استان و گردشگران و مسافران نوروزی می توانند به صورت شبانه روز جهت اطلاع از پیش بینی ها و اخطاریه های هواشناسی با سامانه اداره کل هواشناسی استان کرمان و شماره ۱۳۴ تماس حاصل نمایند.

You must be logged in to post a comment.