وزیر راه و شهرسازی در پیامی فرارسیدن روز جهانی هواشناسی را به کارکنان پرتلاش سازمان هواشناسی کشور تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، در پیام مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز جهانی هواشناسی آمده است:

 
دما از بدیهی ترین شاخص های مطالعات اقلیمی است و امروزه موضوع اقلیم و تغییرات آن به یکی از مهمترین چالش های جهانی تبدیل شده است. سال گذشته در حالی سپری شد که میانگین دما در مقیاس جهانی ۱/۱ درجه سلسیوس نسبت به میانگین دمای پیش از انقلاب صنعتی افزایش داشت. ذوب سریع یخچال های قطبی و بالا آمدن تراز آب اقیانوسها از بارزترین پیامدهای افزایش دما در دنیاست. اما ملموس ترین نتایج این گرمایش جهانی، تعدد رخدادهای مخاطرات جوی و اقیانوسی است که به صورت وقوع خشکسالی های ممتد، سیلابهای مخرب، امواج گرمایی و غیره در سراسر جهان ظهور یافته اند و یقیناً ارتباط بی بدیلی با موضوع آب و مدیریت منابع آبی دارند.
 
انتخاب شعارهای ” اقلیم و آب ” سازمان جهانی هواشناسی و ” آب و تغییر اقلیم” سازمان جهانی آب در سال ۲۰۲۰ به ضرورت هماهنگی میان این دو حوزه در برنامه ریزی کلان در سطوح ملی و بین المللی دلالت دارد.
 
اینجانب روزجهانی هواشناسی را به تمامی هواشناسان به ویژه همکاران پرتلاش سازمان هواشناسی کشور تبریک می گویم و از خداوند متعال توفیق روز افزون این عزیزان را در آن سازمان به عنوان یکی از سازمان های بنیادی و تابعه وزارت راه و شهرسازی خواستارم.
You must be logged in to post a comment.