رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور به همراه کارشناسان اداره کل هواشناسی کرمان در همایش تغییرات اقلیم و پدافند غیر عامل حضور بعمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی کرمان، در راستای اثرات تغییر اقلیم بر محیط زیست و همچنین گسترش دانش و استفاده از آخرین پژوهش‌ها در حوزه پدافند غیرعامل  و با توجه به اثرات تغییر اقلیم در سالیان اخیر در کشور و تاثیر آن در مناطق مختلف استان کرمان به ویژه خشک شدن تالاب ها ، همایش پدافند غیر عامل  استان کرمان با حضور هیاتل متشکل از مدیران سازمان پدافند غیرعامل ، سازمان هواشناسی و سازمان محیط زیست کشور در محل سالن شهید مرتضوی فرمانداری کرمان برگزار شد.

در این همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع استانداری و دستگاه های اجرایی، مدیران ‌کل پدافند غیرعامل و فناوری اطلاعات و کارشناسان مطالعات و تحقیقات در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی دستگاه های اجرایی مرتبط حضور داشتند.

در این همایش ضیائیان دبیر مرجع ملی هیات بین الدولی تغییر اقلیم و رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در مورد تغییر اقلیم و شاخص های آن و پیش نگری آینده تغییرات دما وبارش در ایران و استان کرمان مطالبی ارائه نمود. ایشان ضمن بیان مطالب فوق در مورد ارتباط تغییر اقلیم و پدافند غیر عامل گفت: شناخت سرمایه ها و دارایی ها و تهدیدات در هر زمینه و ارائه خدمت ضروری به مردم جهت حفظ آستانه تحمل مردم در شرایط بحران از مهمترین عوامل مدیریت منابع موجود و از اصول پدافند غیر عامل می باشد.

: همچنین در بخش های محیط زیست گزارشاتی در مورد وضعیت تالاب جازموریان ارائه گردید. از دیگر برنامه های این همایش بازدید از منطقه جازموریان بوده است.

ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به اهمیت حوزه پدافند سایبری گفت: سایبری یکی از ‌قرارگاه‌های حوزه پدافند غیرعامل است و در سازمان‌های کل استان نهادینه شده است. مدل تهدیدات تغییر کرده و لازم است قبل از مراقبت از زیرساخت‌ها، مراقبت نیروهای سایبری را افزایش دهیم و دوره‌های آموزشی تخصصی به نیروهای فناوری و سایبری در این خصوص داده شود.

You must be logged in to post a comment.